Feedback training, terugkoppeling en spiegelen ISO Kwaliteit
180
088-7744333

training Feedback Geven en Ontvangen

Inhoud:

IN-Company Training Feedback Geven en Ontvangen Feedback is een ruim begrip. Het wordt vaak verbonden met corrigeren of `kritiek geven`. Dit is echter niet waar. Feedback is namelijk een terugkoppeling op een handeling van iemand, en dit kan zowel positief als negatief zijn. Feedback geven en ontvangen is niet altijd even gemakkelijk. Sommige mensen zijn bang dat ze iemand kwetsen en durven geen feedback te geven. Het komt namelijk vaak voor dat de persoon in kwestie zich van niks bewust is. Daarnaast vinden veel mensen het ook niet fijn om feedback te ontvangen. Zij weten niet hoe ze moeten reageren of trekken zich alles persoonlijk aan. Toch is feedback geven en ontvangen erg belangrijk. Door het geven van feedback kunnen medewerkers in hun gedrag en prestaties worden bijgestuurd of gestimuleerd. En zonder feedback weten we niet wat wat goed gaat of wat juist beter kan. In deze feedbacktraining leert u feedback te geven en te ontvangen en concreet en helder te communiceren. Daardoor kunt u beter samenwerken met uw medewerkers en kunnen jullie elkaar beter motiveren. Deze training verhoogt het vertrouwen, de empathie en het respect binnen uw bedrijf. In deze feedbacktraining besteden we ook aandacht aan het organiseren van uw eigen feedback.

Voorbeeld van het trainingsprogramma: (hoofdstukken)

  • hulpmiddel tot leren;
  • patroon doorbreken en bewustwording;
  • feedback op prestaties;
  • corrigerende en constructieve feedback;
  • richtlijnen voor het geven van feedback;
  • omgaan met afleidingsmanoeuvres.

Het trainingsprogramma kan worden gecombineerd met andere trainingen (hoofdstukken)

Resultaat:

Wanneer u deze training Feedback Geven en Ontvangen heeft gevolgd staat u steviger in uw schoenen en kunt u een afgewogen keuze maken. In deze training wordt geoefend in het geven van zowel corrigerende als constructieve feedback. U kunt nu op een effectieve manier feedback geven. U weet hoe u uw medewerkers kunt motiveren en hebt geleerd om beter samen te werken. Daarnaast heeft u meer respect voor uw medewerkers. U weet ook hoe u het beste om kunt gaan met feedback en bent niet meer bang om dit te ontvangen. Om dit resultaat te behalen maken vooraf aan de cursus een uitgebreid plan van aanpak waarin de eindtermen worden opgenomen.


BV&T biedt resultaatgerichte cursussen aan met als doel positieve verandering. We ondersteunen u met de juiste afstemming van deze training Feedback Geven en Ontvangen. Door tijdens de cursus de deelnemers voordurend te spiegelen, te observeren en gevraagd van feedback te voorzien. Hierbij krijgen de deelnemers meer inzicht in hun eigen gedrag.

training Feedback Geven en Ontvangen

Prijs per groep, uw voordeel:

Feedback training, terugkoppeling

IN-Company Training Feedback Geven en Ontvangen

Zijn er binnen uw organisatie meerdere medewerkers met ongeveer dezelfde cursus leervraag voor training Feedback Geven en Ontvangen? Dan is een groepscursus voor deze training de ideale optie. traint op alle niveaus in elke organisatie. Wij maken elke opleiding opmaat, hierbij kunnen we accenten leggen op de door u aangegeven onderwerpen. De praktijk en maatwerk is het uitgangspunt . Zo ontwikkelen wij een inspirerend leertraject dat naadloos aansluit op uw organisatie. Met verzorgt met veel passie deze training Feedback Geven en Ontvangen. U krijgt antwoord op iedere cursussvraag met als resultaat een uniek, voor u op maat gemaakt cursusstraject met daarbij altijd een flexibele agenda (strippenkaart).


Bereken uw eigen training:

Vraag naar de mogelijkheden 088-7744333
Bereken uw eigen
IN-Company training. Selecteer uit Ontwikkeling (opstart), Met Intake en/of volledig Maatwerk (basis)
Hieronder staat de totaalsom van uw berekening.
Klik op offerte of vergelijken.
Offerte Aanvragen voor Feedback Geven en Ontvangen

Uw Doelstelling staat voorop:

Vooraf aan de training zal de doelstelling van de organisatie en per deelnemer worden gevraagd. Deze informatie zal worden verwerkt in de lesstof. Deelnemers krijgen tijdens de training praktijkoefeningen die de docent uit de doelstellingsformulier heeft gefilterd. Tevens wordt vooraf aan de training de vraagstukken, leergebieden en volgorde met u afgestemd.

Verdeling van deze training:

Verwachte startdatum cursus : In-company opstart training: twee/drie weken.
Groepsindeling: 2 tot 12 deelnemers per groep.
Afstemming: Uw doelstelling, (bespreekbaar).
Planning: 1 dag(delen) X 6uren ~ (Wekelijks? Strippenkaart?)
In-Company Investering: € 780,- Groepsprijs. (Eén prijs per groep)
Ontwikkeling (zie eigen berekening): vanaf € 200,- (normaal start BV&T met ontwikkeling - intake - maatwerk a € 450,-)
Deelnemersprijs: € 129,-
Certificaat + Registratie: € 49,-

Uw gekozen Feedback Geven en Ontvangen training.

Aantrekkelijk investeringsvoordeel

In Company cursussen bieden aantrekkelijke investeringsvoordelen. BV&T werkt met een vast dag(deel) tarief voor In Company cursussen, veelal minder dan de investering van een open cursus.

training Feedback Geven en Ontvangen

Reacties ~ Recensies ~ Referenties

Wanneer kiest voor Feedback

Positieve Klanten voor training Feedback Geven en Ontvangen

BV&T is 15 jaar actief. Tussen de referenties zitten klanten vanaf het eerst uur.

Na elke training/cursus of opleiding houden wij een uitvoerige evaluatie. Met de klant evalueren wij tussentijds en achteraf. De deelnemer kan altijd contact met ons opnemen (eventueel via APP) en na de training wordt het evaluatieformulier ingevuld. Daaruit zijn de volgende punten naarvoren gekomen.

Algemeen:

Tijdens de training Feedback Geven en Ontvangen stimuleert de trainer de deelnemers om de opgedane kennis en vaardigheden van de training Feedback Geven en Ontvangen ook na het traject blijvend toe te passen. Gedurende en na afloop van de cursus geeft de trainer u tevens terugkoppeling, zodat de in gang gezette ontwikkelingen in de praktijk kunnen worden gewaarborgd.

Scania Productions BV (Zwolle)

De opleiding is praktijkgericht. Goed toepasbaar binnen het bedrijf. Merkbaar verschil op de werkvloer.

Carinova

Cursussen worden goed verspreid over een afgesproken periode. Goede combinatie van theorie en praktijk. De docenten zijn zeer ervaren en enthousiast en bieden kandidaten persoonlijke aandacht.

Industrie Centraal Staal

BV&T verzorgd een interessante cursus met veel ruimte voor voorbeelden uit de praktijk. Actieve trainingen. Persoonlijke aandacht. Boven onze verwachtingen!

AWA

Zeer betrokken organisatie.

Parkmobile

BV&T maakt duidelijk verschil binnen de organisatie.

Teijin Aramid

We zijn al vanaf 2002 bij BV&T en dit zal in de toekomst ook nog wel zo blijven. BV&T archiveert 100% waardoor blijven groeien!


Recensies Cursisten

Paul B.

BV&T opleiding en advies.
De trainingen zijn doelgericht. De docent was zeer deskundig en goed in staat om duidelijk zijn kennis over te dragen.

Victor

Uitstekend verzorgde cursus met een uiterst professionele docent.

Anoniem

Uitstekende training op locatie. Een docent die weet waar hij over praat. Een goede balans tussen theorie en praktijk. Niets op aan te merken.

Jorrit S.

Na een aantal communicatietrainingen van BV&T te hebben gevolgd sta ik steviger in mijn schoenen.

Chantal

De trainingen sporen je er op aan om meer uit jezelf te halen. Ik ben zeer tevreden.

Eliene. V

Een goede training die inzicht geeft in jouw houding en opstelling invloed heeft op het functioneren. Zeker een aanrader.

Jori

Niets op aan te merken.

Anoniem

Voor mijn werk heb ik de training interviewtechnieken gevolgd en merk daadwerkelijk verschil. We gaan net even dat stapje verder en dat heeft me tot nu toe veel opgeleverd!




Ook voor Masterclass of Workshops.

Zoekwoorden Via Searching
Training reflectie training Groningen, Utrecht, Amsterdam Maatwerk en Praktijkgericht: Masterclass reflectie training. MT Kader Trainingen: Feedback Geven en Ontvangen. ZZP of Freelance Vacature voor: feedback training. Maatwerk door professionsl, kies ook eens voor een masterclass of workshop. Efficiente opleidingen KIES de NUMMER 1 BV&T: Cursussen Groningen, Utrecht, Amsterdam IN-Company Trainingen dan kiest u voor trainingsbureau: feedback training reflectie training. Aanrader, kies BV&T. Met Question Degree Online leren E-Learning Online Trainen feedback training reflectie training. Groningen, Utrecht, Amsterdam

training Feedback Geven en Ontvangen

Offerte Ontvangen?

Uw Naam + Achternaam

Uw zakelijke Email adres

Telefoonnummer

Vraag / Suggestie

Type de letters (incl. = (is) teken) over.
Chapter voor deze offerte aanvraag.

Verbonden Partners:

Bureau Bvtgroep http://www.bvtgroep.nl
Bureau Bvtopleiding http://www.bvtopleiding.nl
Bureau Bvent http://www.bvent.nl
Bureau Training-voor-bedrijven http://www.training-voor-bedrijven.nl
Bureau Malestein http://www.malestein.net
Bureau Uptodatekwaliteit http://www.uptodatekwaliteit.nl
Bureau Urlchains http://www.urlchains.com



Ook voor Masterclass of Workshops.

Zoekwoorden Via Searching
Training reflectie training Groningen, Utrecht, Amsterdam Maatwerk en Praktijkgericht: Masterclass reflectie training. MT Kader Trainingen: Feedback Geven en Ontvangen. ZZP of Freelance Vacature voor: feedback training. Maatwerk door professionsl, kies ook eens voor een masterclass of workshop. Efficiente opleidingen KIES de NUMMER 1 BV&T: Cursussen Groningen, Utrecht, Amsterdam IN-Company Trainingen dan kiest u voor trainingsbureau: feedback training reflectie training. Aanrader, kies BV&T. Met Question Degree Online leren E-Learning Online Trainen feedback training reflectie training. Groningen, Utrecht, Amsterdam
beinvloedingsvaardigheden

Uw rust in leiderschap

invloed

 uitoefenen

Niets is complex

Training kritiek

 geven

ICT en Social Trainingen

Medewerker corrigeren

feedback

Optimale Communicatie

Training geven

Klant Waardering 9,8

beinvloedingsvaardigheden,

training Feedback Geven en Ontvangen

Een team is een groep mensen die dezelfde doelen hebben en deze gezamenlijk nastreven. Overal werken mensen samen in teams op het sportveld, in non-profit organisaties en in het bedrijfsleven en de industrie. In deze syllabus ligt de nadruk vooral op feedback geven en ontvangen in de werkomgeving, maar de basisprincipes zijn van toepassing op elke groep mensen. Met andere woorden, ook op mensen die er niet voor worden betaald om effectief samen te werken. Daarnaast bevat deze syllabus een aantal oefeningen waarmee de theorie van feedback in praktijk kan worden gebracht.

Contact maken met collega's of afdelingen doen we dagelijks vele malen, soms zelfs zonder dat we ons daarvan bewust zijn. Niet alleen door met een ander te praten, maar bijvoorbeeld ook door de ander aan te kijken, door lichaamstaal. Door het geven van feedback kunnen medewerkers in hun gedrag en prestaties worden bijgestuurd of gestimuleerd. Zonder feedback weten we niet wat goed gaat of wat juist beter kan of moet. Feedback is een ruim begrip en wordt vaak verbonden met corrigeren en door sommigen als 'kritiek geven'. Dat is een functie van feedback. Feedback kan ook ondersteunend zijn en vormt een belangrijk aspect bij coachend leidinggeven.

Kritiek of feedback?
Feedback is het geven van informatie over het functioneren van iemand. Vaak zijn we erop uit, het gedrag van de ander te corrigeren of bij te sturen. Feedback is pas feedback, als hieruit lering kan worden getrokken. In dat opzicht verschilt feedback van kritiek. Wanneer de ander de opmerking te horen krijgt: "Wat ben jij een stommeling", zal deze vorm van feedback waarschijnlijk worden afgewezen. Het functioneren van de aangesprokene zal eerder verbeteren, wanneer hem het gevoel wordt gegeven, dat hij zal worden geholpen. Feedback beoogt elkaar te helpen door beter in te spelen op de eisen die de relatie aan ons stelt.

Feedback leveren is moeilijk, omdat:
er kans is, dat de informatie als negatieve kritiek wordt opgevat;
er kans is op ruzie, een verstoorde relatie, een deuk in iemands motivatie, een vertrouwenscrisis;
de kans op boosheid over en weer toeneemt.

Wanneer feedback uit de hand loopt, ontstaat de mogelijkheid van een cirkelgang.

Belangrijk is, dat de feedback duidelijk is en ook goed verstaan wordt. De ontvanger moet het als een waardevol hulpmiddel beschouwen om sturing aan zijn eigen optreden te geven. Het geven van feedback is voor een relatie vaak een hachelijke zaak, maar indien beide partijen de juiste instelling hebben, hoeven er geen problemen te ontstaan.

Juist daarom geven we hierna een drietal regels, waar bij feedback op gelet moet worden:
1. Ga bij het geven van feedback uit van feiten, van constateringen en niet van gevoelens of gedachten. Zeg niet: "Je let niet op!", maar wel: "Zojuist maakte je een rekenfout. Hoe komt dat? Werd je aandacht afgeleid? Hoe kunnen we dat voortaan voorkomen?"
2. Moraliseer en kritiseer niet, ga beschrijvend te werk! Zeg niet: "In hoeverre is een afspraak met jou eigenlijk een afspraak?" Zeg in plaats daarvan: "Ik had verwacht dat je gisteravond zou komen. Is er wat tussen gekomen?"
3. Pas je aan bij het bevattingsvermogen van de ander. Spui alle feedback niet in een keer. Zorg dat de ontvanger er nog op kan reageren. Zeg niet tegen iemand van het magazijn: "Je moet al je artikelen op alfabetische wijze indelen. Dan kun je methodisch werken en wordt er een structuur in je aanpak zichtbaar." Zeg in plaats daarvan: "Je deelt je artikelen zodanig in, dat ik niks kan vinden. Hoe kunnen we dat verbeteren?"

Los van deze regels (met voorbeelden) geldt in het algemeen nog, dat de feedback "vers" moet zijn. Haal geen "ouwe koeien" uit de sloot! Geef daarnaast ook anderen gelegenheid om feedback te leveren.

Samengevat gelden de volgende regels voor het geven van feedback:
De gever van feedback moet zijn: kort en helder, concreet, beschrijvend, snel, op maat, welkom, helpend, bruikbaar (betrekking hebbend op gedrag wat gewijzigd kan worden) en functioneel (betrekking hebbend op de rol in de organisatie).
De gever van feedback moet vermijden, dat de feedback verpakt is in te veel woorden, te algemeen is, zelf al geinterpreteerd is, te laat komt, te veel ineens is, wordt opgedrongen en/of ontstaan is uit eigen irritatie.

De ontvanger van feedback moet bereid zijn te luisteren en eventueel om opheldering en aanvulling vragen. De ontvanger van feedback moet vermijden, dat hij zich tegen de feedback verdedigt, dat hij smoesjes zoekt en probeert de reden van zijn gedrag te beargumenteren.

Kennis moet Beklijven

Feedback training, terugkoppeling en spiegelen ISO Kwaliteit

Onze kenmerken

BV&T zorgt voor een optimale kennisopname. Dit realiseren wij door middel van onze praktijkgerichte aanpak. Daarnaast geven wij vaak het advies om een training of cursus niet in enkele dagen achterelkaar te volgen, maar om deze over meerdere weken te verspreiden. Hierdoor zal de kennis namelijk beter opgenomen worden.

Traject op maat

Feedback training, terugkoppeling en spiegelen ISO Kwaliteit

Hoe wij werken

Wanneer u een training of cursus bij BV&T aanvraagt, zal deze op maat gemaakt worden. Dit houdt in dat u de inhoud van de training of cursus bepaalt. Op deze manier ontwikkelen wij een inspirerend leertraject dat naadloos aansluit op uw organisatie. Tevens worden onze bedrijfsonderzoeken ook op maat gemaakt.